Jaké jsou funkce prodejního webu?

Jaká je funkce běžného webu většiny podnikatelů? Obávám se, že by se to dalo charakterizovat zjednodušeně jako hlásná trouba, která zakřičí jak je jejich majitel skvělý a jedinečný. Navíc někdy doplněno odkazem na často již zastaralý ceník. Na takovém webu bývá často těžké najít plné kontaktní údaje. Já osobně, když na takový web narazím, nemám důvěru v to, že mi bude jejich majitel dodat kvalitní služby. Web je totiž často jako výkladní skříň. Musí zaujmout natolik, abych měl zájem vstoupit dále, abych měl zájem se takovým webem vůbec zabývat.

MioWeb, SmartEmailing, FAPI, SmartSelling, Stavebnice webu, prodejní web

Jde to totiž dělat i jinak. Je totiž nutné, aby web nejen informoval, co jeho majitel dělá, navíc musí vyvolat zájem o nabízené produkty, nebo služby. Samozřejmě včetně možnosti okamžitého zadání objednávky, která bývá často ihned zpracována s vystavením faktury. To vše automaticky, 24 hodin denně, včetně svátků a víkendů.

Jak má vypadat moderní prodejní web, co vše má obsahovat, jak má na potencionálního zákazníka působit? Zkuste se sami napřed zamyslet, co sami od webu na který přijdete, očekáváte? Čeho si všimnete nejdříve? Co vás musí zaujmout, abyste neodešli jinam? Co vás přesvědčí, že zrovna tento web vám dá to, co potřebujete? A hlavně, proč jste ochotni na některých webech zadat objednávku a utratit své peníze?

MioWeb, SmartEmailing, FAPI, SmartSelling, Stavebnice webu, prodejní web

Prodejní web musí informovat (co tu mají?)
Prvotní funkce webu. Dát základní informace, co web nabízí, co je možné na něm nalézt. Co nejrychleji, v prvním okamžiku. Zařvat na ně (obrazně) své heslo, své poslání, proč chcete lidem sloužit? Zde většina webů končí, návštěvníci tam nic takového nenajdou, rychle proto odchází na jiný web.

Prodejní web musí zaujmout (aha, opravdu?)
Dalším stupněm ve funkčnosti webu je zaujetí návštěvníka webu tím, co nabízíte. Mělo by ho zaujmout, co děláte. Měl by poznat, že to řeší jeho problémy. Měl by mít zájem zkoumat, jestli jste schopni dát mu řešení jeho problémů.

Prodejní web musí přesvědčit (tohle potřebuji!)
Nestačí návštěvníka webu zaujmout, je nutné ho přesvědčit, že zrovna vy mu dáte to, co hledá a potřebuje. Dejte mu další důkazy, že máte to, co hledá. Dejte mu nečekané bonusy, které ho přesvědčí, že nemá cenu hledat dál.

Prodejní web musí vyvolat akci (udělám to hned!)
Finální fáze, kdy chceme, aby provedl návštěvník nějakou akci. Nejčastěji to bude právě nákup vašeho produktu. Někdy pro vás může být zajímavé, když se třeba jen někam zdarma zaregistruje. Důležité ale je, aby to udělal co nejdříve. Později může ztratit zájem, dostat jiné nabídky.

Projděte so důkladně váš web (pokud už nějaký máte) splňuje uvedené funkce? Nebylo by vhodné ho totálně předělat? Poznačte si u každé funkce webu, jak byste mohli právě ten svůj vylepšit, aby byl pro návštěvníky zajímavější. Aby začal i ten váš web vydělávat peníze.

The Author

Petr Ozogán

Mám to tady všechno na starosti. Udělám vše pro to, abyste zde našli to co vás zajímá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

StavebniceWebu.cz © 2019