Jak funguje web, který prodává automatizovaně?

Web má jedinečnou možnost, že dokáže psychologii prodeje automatizovat. Zákazník přitom projde postupně od prvotních informací a zaujetí přes přesvědčení až k akci, kdy si koupí váš produkt. Přitom máte možnost na něj v každé této fázi samostatně působit. Ovlivnit jej k tomu, aby nakoupil zrovna u vás.

MioWeb, SmartEmailing, FAPI, SmartSelling, Stavebnice webu, prodejní web

Co očekává běžný podnikatel od svého webu? Aby informoval o tom, co dělá, co chce svým zákazníkům nabídnout? ANO, takto funguje většina běžných webů. Nemyslíte si ale, že je to v dnešní době už málo? Jsou totiž i weby, které jsou vytvořeny tak, že jsou schopny nejen informovat návštěvníky o tom, co nabízejí, že jsou navíc schopné i zařídit další komunikaci se zákazníkem až do okamžiku prodeje. Líbil by se vám takový web, který by zareagoval na váš prvotní zájem, poslal by vám následně dodatečné informace o nabízených službách? Navíc, následně by zájemce ve vhodném okamžiku zavedl na stránku s možností výhodné objednávky, které je těžké odolat? Samozřejmostí potom už je, aby bylo po objednávce zařízeno zcela automatické dodání objednaných služeb. To vše zcela automaticky, bez ohledu na to, kdy byla objednávka vystavena

Na začátku dáváte prvotní informace, které mají za cíl zákazníka zaujmout. Všimněte si, nesnažíte se prodat, snažíte se jen zaujmout. Ukážete mu, že znáte jeho problémy a máte pro něj řešení. Cílem je, aby byl tímto zákazník natolik zaujat, že je ochoten dát vám na sebe kontakt. Můžete mu za to nabídnout zdarma některé další informace, které dále zvýší jeho zaujetí vaším produktem. Nastražíte na něj magnet, kterému je těžké odolat, který jej přitahuje.

V další fázi přesvědčení máte možnost se zákazníkem dále pracovat. Poskytněte mu postupně další informace, které ho utvrdí v tom, že vaše řešení je pro něj jedinečné a řeší jeho problém. Informace mu zasíláte na mail, který zadal v předchozí registraci. Jedná se o sérii mailů, která zákazníka postupně zpracuje. Série, která mu postupně ukáže cestu k vyřešení jeho problému.

Až poté můžete přejít do fáze prodeje, kdy nabídnete možnost zakoupení vašeho produktu. Je přitom nutné, aby vlastní prodej bolel co nejméně. To znamená, aby nebylo nutné provádět nějaké složité akce.

Pokud budete chtít, aby vám kupec napsal mail s tím, co chce něco koupit (objednat), nejspíše vám ho nenapíše. Pokud mu ale dáte možnost vyplnit online objednávku se zadáním kontaktních údajů, navíc s možností výběru druhu platby (například bankovní převod, nebo platba kartou), bude spokojený.

Největší spokojenost získáte, pokud dokážete vyhodnotit automaticky okamžik zaplacení objednaného produktu. V případě, že dodáváte produkt s možností elektronické distribuce, rozhodně získáte kladné body za jeho okamžité zpřístupnění ihned po provedení platby.

Dodáním produktu však celý proces ještě nekončí. Máte zákazníka na vaší straně, je ochoten dát vám své peníze. Dodejte mu navíc něco, s čím nepočítal. Něco, co dále zvýší nečekaně hodnotu jeho nákupu. Zákazník bude maximálně spokojený, bude ochoten nakoupit i vás i někdy příště. Proč toho nevyužít hned? Zkuste mu nabídnout za výhodnou cenu nějaký další produkt. Je možné, že si jej také zakoupí.

ANO, celý prodej je nutné vést maximálně takticky, nepřehánět to. Pokud dostane zákazník dojem, že se snažíte z něj dostat co nejvíce peněz,

Nejzajímavější je, že výše uvedené schéma prodeje je možné realizovat a nastavit naprosto automaticky. Stačí k tomu mít jen příslušné nástroje, které dokáží reagovat na reakce zákazníka, poznat který mail přečetl, na jaký odkaz na webu kliknul. ANO, i tyto možnosti vám Stavebnice webu svými aplikacemi přinese.

Těmi nástroji jsou aplikace MioWeb pro tvorbu webu, aplikace SmartEmailing pro chytré zasílání mailů, aplikace FAPI pro objednávky a fakturaci. Uvedené aplikace patří do prodejního systému SmarrtSelling, který uvedené aplikace propojuje.

Další podrobnosti o možnostech tvorby prodejního webu s využitím aplikací MioWeb, SmartEmailing, FAPI a SmartSelling naleznete v úvodním manuálu stavebnice webu. Je možné si ho stáhnout zdarma ZDE po zadání mailu. Dozvíte se v něm podrobně o psychologii prodeje, ale také, jak zautomatizovat prodej na webu.

Petr Ozogán

Mám to tady všechno na starosti. Udělám vše pro to, abyste zde našli to co vás zajímá.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *